12 august - din seria cu roşu-n calendar !



Saluuuut,lume ! ☻

Am revenit de data aceasta cu un top destul de interesant zic eu,despre câteva lucruşoare care s-au petrecut acum ceva timp in istorie,exact în data de 12 august. Iar dacă vezi articolul ăsta mai tarziu de 12 august...ghinionul tău că ai pierdut petrecerea aniversară !

Data nu este trecută însă cu roşu-n calendar aşa cum spune titlul impus de mine,însa nu am găsit ceva mai bun, so that's it !

Înainte de a incepe aş vrea să menţionez că lucrez de ceva zile la un articol despre sănătate,aşa că fiţi pe fază când îl voi posta ! Nu şiu exact când,însă sper să nu fac anunţul degeaba,iar după sa adaug uptade că am renunţat la idee... Dacă am terminat,să începem !

Se pare că în anul 490 I.Hr  grecii aveau motive bine-ntemeiate să sărbătorească.
 N-o spun eu,ci cartea de istorie care afirmă că pe 12 august, anul 490 i. Hr grecii au câştigat bătălia de la Marathon,unde ţin minte că Marathon a alergat 42,2 km. până la greci,pentru a le vesti izbânda în luptă ! 
Nu ştiu cât % este legendă şi cât la % realitate,însă cert este că în zilele noastre un maraton are aprox. 42,2 km.
 Ce mai ţin eu minte de la lecţia de istorie de anul acesta este că hiloţii erau dispusi într-o formă numită falangă şi alte câteva trebuşoare istorice de-ale lor. 
Imagine similară Da,aţi citit bine,este vorba despre hiloti ,un termen care uşor poate fi ţinut minte prin corelarea cu lenjeria intimă. :)) Nu glumesc ; datorită acestei asocieri clasa a5a s-a întrecut mai ceva ca la maraton în a răspunde la întrebarea d-lui profesor : ''Cine erau hiloţii şi cu ce se ocupau aceştia?''. Însă,dacă totuşi mai aveţi o urmă de demnitate în dvs. şi nu vreţi totodată să stârniţi zâmbetele celor din jur atunci când încercaţi să fiţi elocvent tocmai pe această temă,puteţi folosi termenul de ''helotai'',termen oferit de domnul nostru profesor de istorie,care evident,că a fost retinut de cel mult 2% din procentul maxim al clasei...
Din punctul meu de vedere,cred că lecţia despre greci şi ai lor hiloţi a fost memorată(imprimata) cel mai bine în creierul meu şi sper să rămână acolo veşnic atunci când dau de greu în domeniul ăsta.Nu de-alta,doar să-mi mai aducă nişte zambet pe faţă...


Şi ca să rămân pe linia asta istorică,luaţi-va o lumanare aproape(şi poate o colivă)căci pe 12 august anul 30 i.Hr, a decedat regina Cleopatra,cea cu o istorie atât de încărcată...Tot in clasa a5a am învăţat despre ea,despre influenţa sa asupra lumii politice şi despre viaţta ei conjugală,însă,într-un final a sfârsit precum orice om normal de pe acest pamant. Nu promit,însă în viitor poate voi scrie şi un articol pe tema asta,dacă tot mi s-a redeschis apetitul pentru istorie ! 
Regina Cleopatra  VII-a


Părăsim din păcate sfera istorico-ceva şi revenim în vremurile contemporane,în care astăzi se împlinesc exact 36 de ani de la lansarea pe piaţă a primului calculator IBM 5150. Interesant,nu-i aşa? ;)

Astăzi se împlinesc 17 ani de la explozia submarinului nuclear Kursk. Pentru mai multe informaţii,puteţi accesa cuvântul ''Krusk'' şi veţi fi redirecţionaţi automat pe site-ul Wikipedia! 


Continuăm într-o notă tristă,şi anume că pe lângă aceste evenimente,12 august marchează ziua dispariţiei rasei Cvaga(quagga), o (sub)specie de zebră,raspândită local,în sudul Africii. Ultimul exemplar în libertate a murit în anul 1872,iar ultimul de pe această planeta, aflat în captivitate a murit în anul 1883...
O bună parte din corpul unei Quagga era similar cu cel al zebrei obişnuite ,mai puţin a doua jumătate a corpului său, nefiind acoperită de dungi negre,precum la rasa comună.  
Das Steppenzebra.jpg



În anul 1877,astronomul Asaph Hall a descoperit satelitul Deimos al planetei Marte ! Mai multe informaţii surprinzătoare găsiţi accesând link-ul ataşat numelui descoperitorului !

Imagine făcuta de instrumentul HiRISE de pe Mars Reconnaissance Orbiter la 21 februarie 2009



Şi nu în ultimul rând în topul de astăzi,12 august aniversează Ziua Mondială a Tineretului şi Ziua Mondială a Elefanţilor.
Bucuraţi-vă de vârsta asta absolut minunată ! Vârsta la care vă puteţi trăi viaţa aşa cum stiţi,aşa cum vă doriţi,fiindca din păcate nu vă veţi mai întâni cu ea...niciodată ! ☻

Cam atâtea informaţii semnificative din istorie aş putea spune, am gasit !

 Nu cred ca v-am spus,însă zilele astea îsi va face apariţia articolul intitulat ''Favoritele lunii",care de altfel este number 1 pe blog. ♥ Thank you !♥

Ne vedem curând !
















Comentarii

Postări populare