Mic îndrumar pentru amatorii de fotografie

Nu sunt fotograf profesionist, si nici genul de persoana care pentru o indeletnicire,sa zicem efemera,ar arunca o intreaga poala de bani,doar pentru o satisfactie de moment. :) Sunt un intermediar al pozelor. Nu prea face sens ce explic eu aici,nu ? Atunci,iata : De curand,mi-am verificat agenda (sfanta agenda pentru Blogarit) si am vazut ca, parol,cu un semn rosu de exclamere preceda o tema in care imi propusesem sa va explic,invat,arat (etc.) cate ceva despre arta vizualului, ceea ce insemna ca trebuia scris pe repede-nainte. Acum 2 luni... Dar,mergand pe premiza ca niciodata nu-i prea tarziu, mi-am pus in gand ca astazi sa mai variez un pic content-ul,cu cateva sfaturi legate de cum sa realizezi fotografii perfecte pentru blogul tau sau orice retea de socializare ! Extrem de incantata,pentru fiecare aspect am sa inserez ceva fotografii. Ia partea buna,sunt realizate exclusiv de catre mine,asa ca trec repede prin cuvinte,caci vreau sa-mi gasesc o sigla,ceva...

1. Gaseste un fundal cat mai potrivit temei tale. :) 


Zambiti,va rog !






Precum am facut eu aici. Mai am si altele,stai linistit,doar ca aici, intervine subiectivitatea : obsesia mea pentru cadrul verde (ce Doamne ajuta, nu e prezenta aici)... Am poze cu diverse obiecte, in spatele carora sta patrunjelul. :)) Am 2 telefoane de vanzare. Le pun pe Olx,nu inainte de a da fuga in gradina dupa patrunjel si cu focalizare maxima, tac,am facut poza. Patrunjelul, nu rade,e plantat in jumatatea de butoi surprinsa chiar in poza de mai sus.





Eu te-am avertizat. 

Deci, cum spuneam, cadrul este cel mai important cand vine vorba de relizarea unei poze.Este acel ''bum'' vizual, acea prima impresie,care stabileste daca merita sau nu sa ramai pe pagina. Un cadru cat mai viu colorat intretine atentia celui care vizualizeaza,insa,atentie, cadrul trebuie sa fie intotdeauna pe locul doi,in contrast cu ideea centrala. Pana la urma,incearca sa concentrezi atentia celorlalti pe ceea ce conteaza de fapt.

2. Ai grija la editare !

Si aici ma refer la toate tipurile de fotografii. Fie ca sunt portrete,fie tablouri. 

Si daca ar fi sa deschid subiectul tuturor apicatiilor de editat de mizerie,ar fi cale lunga pana la final. Si daca ar mai fi sa vorbim despre ce ma deranjeaza cel mai tare din punct de vedere vizual,as pune rapid punctul pe i, si clar as spune : ''Fata din nisip''. Nu,nu rade de ce am corelat eu aici, nu-i nimic de ras,ba chiar de plans daca ma intrebi. Fata de nisip,personal,este acea fata atat de editata, iluminata,fardata (in Photoshop,evident; caci daca te incumeti sa faci un ''Before and After'' intri in convulsii), incat nici macar conturul fetei nu iti mai este clar. Intra intr-o ceata totala,ca de Halloween, dar nu prea. Intr-un final, trasaturile distinctive unui om fata de un zombie dispar ca magaru'-n ceata,iar din persoana obisnuita care nu merita un telefon pe mana,se transforma intr-o persoana demna de vise rele. No offence, multe persoane nu merita un telefon cu camera foto. 

Atunci cand scriu,scriu cu pozele in fata. Asa, pun mai mult suflet in ceea ce fac. Si umor. Asa ca,social media fiind plin de astfel de spaime,mi-am fixat fotografia unei cunoscute in fata si in plin ras,m-am apucat sa scriu. 

Pe langa acest aspect crucial prezentat mai sus,las umorul deoparte si imi pun in gand sa va prezint 2 aplicatii pentru mobil, care sa-mi inchida gura pentru totdeauna,sa nu mai rad de ceilalti, iar voi sa nu va mai faceti de ras. 

Adobe Photoshop Express (PS Express) - este o aplicatie pe care chiar astazi am instalat-o, foarte mandra de ea, partial explorata si de care sunt foarte multumita. Seteaza contrastul, luminozitatea, editeaz-o in stil alb-negru,schimba-i radical culoarea,tema,tai-o - ea nu se va supara. Glumesc. Dar totusi,asa cum v-am promis si la inceputul articolului,am sa inserez doar fotografii proprii. Iata una :
Asa cum am spus,de la o poza spalacita,am ajuns la exemplul de mai sus. 

(Nada poza)

 Snapseed - este prima aplicatie de genul pe care am folosit-o si care nu m-a dezamagit. Tin minte ca o instalasem de pe telefonul mamei mele,transferam ceva poze de pe telefonul meu,intr-al ei si asa le editam indeajuns. :))Observabil fiind interesul meu de fotografie,pana cand m-am mai destupat eu putin si mi-am dat seama de muuulte lucruri. 

3. Jocurile  de lumini

Cine nu si-ar dori o poza clara,luminoasa cu o tranzitie de nuante demna de extaz? Ei bine,aceasta este singura fotografie pe care am gasit- in arhiva mea foto,de cand cu cea mai neprevazuta schimbare de situatie (si de telefon) de pana acum. Este singura poza peisagistica pe care am mai putut-o pastra dupa intamplarea relatata mai devreme. 


(Din nou "nada poza",dar cred ca esti in stare sa iti o mare inspumata)

Un concert este cel mai bun exemplu de tranzitie iluminativa. Reflectoarele ne sunt camarazi de drept atunci. 
Aici am ilustrat concertul marii la un rasarit de soare. Valurile jucause se spargeau de tarm in timpul in care algele ieseau la suprafata pentru o gura de aer. Nisipul brazdat de mii si mii,milioane si milioane de pietricele si scoici tinea piept uriaselor valuri. Spuma marii imprastia un miros sarat,dar totusi placut. Imi gadila nasul. Aerul circula usor. Se unduia in miscari gratioase de vals cu marea intr-un continuu freamat...

Si asa te-am adus la ultimul meu punct din acest articol, ce s-ar putea numi...Un mic indrumar pentru amatorii de fotografie. Este punctul 4 : 

4. Descrierea

Fiecare fotografie,vedere luata semnifica ceva,nu ? Oriunde ai merge cu o fotografie in mana,aceasta trebuie sa aiba o istorie,nu? Poate e o amintire draga,poate e o persoana draga,sau poate e genul acela de fotografie la care, oricand te-ai uita la ea e musai sa te inspire. Este musai sa iti dea refresh. Este musai sa te racoreasca. De aceea,nu uita ca de fiecare data cand adaugi o fotografie pe un site, sa-i pui si descriere. Chiar si un emoticon. Iti aminteste de o stare pe care ti-a creat-o la momentul la care ai surprins-o. ..Orice. Ai citit cu atentie ce-am scris dedesubtul fototgrafiei de mai sus? Ce-ti inspira? Iti aminteste de ceva drag? Poate de o expreienta. Poate de prima iubire. Cea de la malul marii (nu-i musai sa fie cu cineva viu - poate fi intre tine si blog,spre exemplu). :)) Cuvantul cheie este ''orice''. 


All of love...




Comentarii

Postări populare